יום רביעי, 27 באוקטובר 2010

קצב - לא מה שהכרתם

למי ששומע את זה פעם ראשונה מצפה הלם - זה קצב?

איפה המוזיקה ואיפה התופים?

נכון - זה לא לאוזן כפי שהתרגלנו

הסיבה פשוטה - התופים אינן הליוי והקצב - הם הסולן

ה"שירה" פה היא למעשה הקצב של נגינה על התוף

מוזיקת דרופד - הכינוס הגדול השנתי בוארנסי - שנת 2005

יום שלישי, 26 באוקטובר 2010

ריזיטיקו - מוזיקת כרתים


http://www.youtube.com/watch?v=Ko-OIa1u9_Q&feature=related

ישבנו אתמול בפאב , שמענו ג'ז - ודברנו על מוזיקה אתנית ,

בין בירה לבירה דיברנו על מוזיקה יונית - ומה יודעים עליה בישראל

כרגיל - הוזרכו דלארס וחריס אלכסיו, גם סטוריה בלו ורוזה אשכנזי

לכל מי שחושב שמוזיקה יונית מסתכמת בחריס אלכסיו דאלארס או אריס-סאן -

הפתעה קטנה, הכי שונה שיש והכי לא מוכרת -

ריזיטיקו - המוזקה של כרתים, הליוי קצת מזכיר קריטיקה - אבל השירה שונה לחלוטין

האמן - Psarantonis

עוד משהוא מדליק משלו